Elektroterapi der virker og er effektiv.

elektroterapi

HVAD VIRKER DET PÅ?

Elektroterapi har været anvendt Verden over i mere end 100 år.
Det betragtes som en af de mest effektive behandlingsmetoder til behandling af f.eks. smertelindring og muskelrelaterede sygdomme samt opbygning af svag muskulatur.

Ved hjælp af elektroder der fastsættes på huden, sendes svagstrøms impulser til musklernes “nervetråde”, disse impulser fremkalder en rytmisk veksling mellem sammentrækning og afslapning. Denne veksling fungerer ligesom kraftig motion, dog uden at overbelaste kroppen.

Det gør på ingen måde ondt, det kildrer lidt, og du oplever en synlig bevægelse af musklen der bliver behandlet. Imens ligger du ligger ned og slapper af.

Hvorfor virker elektroterapi ?
– fordi den stimulerer til øget blodgennemstrømning af musklerne, er den med til at fjerne affaldsstoffer og væskeansamlinger i huden (disse væskeansamlinger kaldes, når de befinder sig i de øverste hudlag, for Cellulite eller populært “appelsinhud”) og samtidig genoptrænes musklen.

Sæt turbo på din slankekur ;

– din blodcirkulation øges, din styrke og udholdenhed forbedres væsentligt samtidig med at fedt forbrændingen sættes i vejret.
Dit energiniveau reduceres betydeligt, og du vil få nemmere ved at komme op af sofaen og holde de gode resultater ved lige.

Elektroterapi er en god smertelindring.

Hver gang man bruger sin krop sker der forbrænding af energi i de muskler der er aktive. Ved denne forbrænding udskilles både affaldsstoffer og mælkesyre i musklerne, og muskelproblemer opstår typisk, hvis der produceres flere affaldsstoffer og mere mælkesyre end blodet kan nå at fjerne – “Overskuddet” af affaldsstoffer bliver nemlig siddende tilbage i musklerne, som derved populært sagt får mindre plads at røre sig på. Musklen bliver hård og begynder at trykke på nervebanerne, naturligvis med ømhed og smerte til følge.
Værre bliver det, da blodcirkulationen nu har vanskeligere ved at trænge igennem de hårde og spændte muskler. Et typisk eksempel herpå er spændingshovedpine.
En “ond cirkel” med smerter og dårlig livskvalitet kan være startet !

– her kan elektroterapi hjælpe dig til at bryde denne “onde cirkel”.

Med elektroterapi-behandlinger opnås en forøgelse af blodcirkulationen i de behandlede områder, således at mængden af affaldsstoffer og mælkesyre som blodtransporteres øges markant. Samtidig hermed medfører de rytmiske sammentrækninger, at der bliver løsnet op for muskelspændingerne.

En ekstra smertelindring opstår fordi impulserne stimulerer kroppens produktion af endorphiner (endorphiner er kroppens eget smertestillende middel), der er uden de bivirkninger du kender fra traditionel medicin.

Med denne behandligsform,kan man genoptræne Patienter på den halve tid.
Du risikerer heller ikke at det gror forkert sammen på grund af for lange ventetider på op til et halvt år,så er det som regel for sent,og skal brækkes op igen.

Forstuvninger klares med bare 2 Behandlinger.

Teapeutisk:

Muskelspænding
Spændingshovedpine
Behandling af myoser og muskelspændinger
Lindring af ømme led og muskler
Fjernelse af mælkesyre
Stimulering af blodcirkulationen
Genoptræning af kroppens muskler

Medicinsk:

Kramper i benene
Hold i ryggen
Seneskedebetændelse